Sponsoreret
Onlinehandel vinder mere og mere frem i Danmark, men det har endnu ikke sat en stopper for shopping i fysiske butikker. Når kunderne shopper i fysiske butikker, er de på udkig efter noget andet end ved onlinehandel. Onlineshopping skal være hurtigt, nemt og praktisk – sådan er det ikke nødvendigvis med shopping i fysiske butikker. Her er kunderne nemlig også på udkig efter en oplevelse, og det kan du bl.a. give dem med butikkens indretning. Læs her om, hvad du ikke må glemme, når du indretter butikker.
Forandring fryder – flyt inventaret rundt
Der er ingen tvivl om, at forandring fryder – heller ikke når det kommer til butiksindretning. Derfor bør du sørge for at flytte butikkens inventar rundt mindst hvert halve år. Suppler gerne med ny maling, flytning af prøverum og disk samt nye ting til butikken. Måske det er på tide at udskifte de gamle mannequiner med en ny mannequin torso, de gamle spejle med nye og smarte spejle og de falmede lamper med nye lamper. Planlæg gerne i god tid, så du har mulighed for at lukke butikken ned i et par dage.
Husk altid vinduerne
Butikkens vinduer er vigtige. Det er dem, der skal lokke kunderne ind i butikken. Du bør derfor planlægge indretningen af vinduerne nøje – og gerne i god tid. Noter nøglebegivenheder som fødselsdage, påske, sportsbegivenheder, osv. Hvilke varetyper sælger bedst i disse perioder? Udstil disse i vinduerne. Sørg også for at have god belysning i vinduerne frem til kl. 22. Det er med til at give et bedre og mere klart indtryk af butikken.